Proč k zablokování některých skautských Google účtů došlo?
Avizovali jsme, že po 1. dubnu 2025 budou (rovnou) odstraněny všechny účty, které nové podmínky nebudou splňovat (všichni takoví uživatelé dostali v posledních třech měsících dostatečně předem až tři e-mailová upozornění s podrobnostmi a jak postupovat). Protože reporty o změnách a stavu úložiště v účtech společnost Google poskytuje s určitým zpožděním, rozhodli jsme se, že avizovaný krok o několik dní posuneme. Zablokování účtů nesplňující nové podmínky tak nastalo až dnes a ne hned na začátku dubna. Zároveň jsme účty rovnou nesmazali (jak bylo avizováno), ale zatím jen zablokovali, aby měli uživatelé ještě případnou poslední šanci na dořešení.
Zablokované (tedy nyní nesplňující podmínky) jsou účty, které:
- mají v účtu více jak povolených 30 GB
- mají nějaká data ve službě Fotky Google
- mají celá alba mnoha fotek a videí ve svém účtu (fotky a videa ze skautských akcí patří na "Sdílené disky" daných jednotek a akcí a ne do uživatelských účtů)
Informace o důvodech změn podmínek skautských služeb a upozornění na klíčový termín 1. dubna 2025 byly zveřejněny v mnoha článcích, naposledy například v připomenutí z března.
Co dělat, pokud máte zablokovaný účet a nemůžete se přihlásit?
Pro nesplnění nových skautských podmínek dnes bylo zablokováno cca 1300 google účtů (cca 100 účtů jednotek, resp. akcí a cca 1200 účtů členek a členů). Pokud jste mezi nimi, doporučujeme následující postup:
- napište (z jiného svého e-mailu) na podpora@skaut.cz
- v textu e-mailu uveďte adresu vašeho skautského účtu, který je je zablokován
- podpora vám dočasně účet aktivuje a v e-mailu připomene instrukce, jak účet uvést do souladu s novými podmínkami a také termín, do kdy to musíte definitivně dořešit (každý si splnění podmínek i sám může zkontrolovat na svém Google disku či u své osoby ve skautISu)
Pokud ani do náhradního termínu nebude nějaký účet uveden do souladu s novými podmínkami, bude bohužel už definitivně odstraněn (se všemi daty v účtu), přesně jak je od ledna avizováno.
Jsem si vědom, že je tato agenda nepříjemná a její řešení vyžaduje čas a energii, ale věřím, že návody (velmi doporučuji podívat se do článku "Co dělat, když...") poskytují přesné postupy, jak věc úspěšně vyřešit. A následně všem budou moci skautské Google služby i nadále dobře sloužit.
V této chvíli více jak 11 tisíc uživatelských účtů má vše v pořádku a své účty bez potíží i nadále používají v souladu s novými podmínkami.
Ondřej Peřina (Jerry)
zpravodaj VRJ pro ICT a organizaci
Připomenutí tipů k odstraňování dat z končící služby Fotky Google
Kompletní znění a mnoho dalších informací i odkazy na podrobné návody "krok za krokem" najdete v dříve zveřejněném (a průběžně aktualizovaném článku "Co dělat, když..."). Zde stručně vypichujeme dva stručné tipy
💡 Tip 1: Máte stále nějaká data ve službě Google Fotky? Pak se určitě podívejte do článku "Co dělat, když... " do odpovědi na dotaz 2️⃣! Mimo jiné tam uvádíme 💡 tip a návod "krok za krokem", jak odstranit skutečně všechny fotky a videa a dostat se na 0 kB v končící službě Fotky Google. Pomůže vám to vyřešit i situaci, kdy si myslíte, že už žádné fotky ani videa ve službě nemáte, ale Google vám přesto skrývá informaci o ještě uložených datech v části "nepodporovaná videa".
💡Tip 2: Pokud jste dosud ve svém mobilním telefonu měli zapnuté synchronizování fotek a videí z mobilu do skautského Google účtu, nezapomeňte si to v mobilní aplikaci Google Fotky vypnout. Protože jinak se vám mohlo stát, že jste si sice data v online Fotkách Google správně smazali, ale později jste na mobilu vyfotili nějaké další fotky a ty se vám do online prostoru opět nahrály a zabírají vám zase místo. (Toto se mohlo stát do 1. dubna, protože následně jsme službu Fotky Google vypnuli.)