Zažádat si můžete o dar na pořízení dlouhodobého hmotného i nehmotného majetku potřebného pro zajištění volnočasových aktivit dětí a mládeže např. vybavení klubovny, základny či tábořiště ve výši až 100 % (není nutná finanční spoluúčast).
Můžete si zažádat o dar na tyto položky:
- investiční opravy
- vybavení kluboven a základen
- topné zařízení (např. kamna, plynové kotle)
- elektronické zabezpečení objektů (EZS)
- úsporná řešení, zateplení
Pravidla výzvy
Minimální výše žádosti pro jednu OJ je 30 000 Kč, maximální výše je 90 000 Kč.
V případě, že jednotková cena nákupu bude přesahovat 150 000 Kč je nutné přiložit tři cenové nabídky.
Upřednostněny budou žádosti snižující náročnost provozu kluboven a základen. Dále pak žádosti přispívající k navýšení kapacit.
Upřednostněny budou organizační jednotky, které nebyly podpořeny v minulých letech.
Uznatelnost nákladů je od 1. 4. 2025 do 31. 10. 2025
Jak si o dar zažádat?
Žádost lze zaslat prostřednictvím skautISu (v agendě “Dotace” v rámci žádostí typu “ČEPS - dárcovský program”) a to od 7. 3. do 6. 4. 2025
Po uzavření budou projekty vyhodnoceny a výsledek komise se dozvíte do 30. 4. 2025.
V případě úspěšné žádosti, vám bude zaslán prostřednictvím skautISu v PDF text rozhodnutí o přidělení daru (forma “darovací smlouvy”), který je nutné v systému potvrdit (kliknutím na příslušné tlačítko to musí udělat vedoucí OJ či jeho zástupce).
Jak dar vyúčtovat?
Vyúčtování vůči ústředí proběhne do 31. 10. 2025 opět prostřednictvím skautISu.
V případě nedodržení termínu bude vyžadováno vrácení daru.
Součástí vyúčtování jsou:
- přiložené fotografie opravy/nakoupeného vybavení (ideálně 3x fotografie s dětmi; budou vykazovány dárci)
- sken všech faktur/dokladů
- potvrzení o úhradě faktury nebo jiného obdobného dokladu, není-li součástí tohoto dokladu
- účetní sestava (“výsledovka”) projektu
V případě dotazů či nejasností se obraťte na ekonomicke@skaut.cz
David Palan
Koordinátor pojištění a projektů
Katarína Petránková
finanční manažerka