ČEPS pro rok 2025 - finanční podpora ve výši až 100%

Junák – český skaut získal od společnosti ČEPS pro rok 2025 finanční podporu v celkové výši 1 milion korun Většina těchto prostředků je určena na podporu našich kluboven, základen a tábořišť. V rámci této výzvy můžete posílat své žádosti prostřednictvím skautISu do 6. dubna 2025.

Zažádat si můžete o dar na pořízení dlouhodobého hmotného i nehmotného majetku potřebného pro zajištění volnočasových aktivit dětí a mládeže např. vybavení klubovny, základny či tábořiště ve výši až 100 % (není nutná finanční spoluúčast).

Můžete si zažádat o dar na tyto položky: 

  • investiční opravy
  • vybavení kluboven a základen 
  • topné zařízení (např. kamna, plynové kotle)
  • elektronické zabezpečení objektů (EZS)
  • úsporná řešení, zateplení

Pravidla výzvy

Minimální výše žádosti pro jednu OJ je 30 000 Kč, maximální výše je 90 000 Kč.

V případě, že jednotková cena nákupu bude přesahovat 150 000 Kč je nutné přiložit tři cenové nabídky.

Upřednostněny budou žádosti snižující náročnost provozu kluboven a základen. Dále pak žádosti přispívající k navýšení kapacit. 

Upřednostněny budou organizační jednotky, které nebyly podpořeny v minulých letech.

Uznatelnost nákladů je od 1. 4. 2025 do 31. 10. 2025  

Jak si o dar zažádat?

Žádost lze zaslat prostřednictvím skautISu (v agendě “Dotace” v rámci žádostí typu “ČEPS - dárcovský program”) a to od 7. 3.  do 6. 4. 2025

Po uzavření budou projekty vyhodnoceny a výsledek komise se dozvíte do 30. 4. 2025. 

V případě úspěšné žádosti, vám bude zaslán prostřednictvím skautISu v PDF text rozhodnutí o přidělení daru (forma “darovací smlouvy”), který je nutné v systému potvrdit (kliknutím na příslušné tlačítko to musí udělat vedoucí OJ či jeho zástupce).

Jak dar vyúčtovat?

Vyúčtování vůči ústředí proběhne do 31. 10. 2025 opět prostřednictvím skautISu.

V případě nedodržení termínu bude vyžadováno vrácení daru.

Součástí vyúčtování jsou:

  • přiložené fotografie opravy/​nakoupeného vybavení (ideálně 3x fotografie s dětmi; budou vykazovány dárci)
  • sken všech faktur/​dokladů 
  • potvrzení o úhradě faktury nebo jiného obdobného dokladu, není-li součástí tohoto dokladu
  • účetní sestava (“výsledovka”) projektu

V případě dotazů či nejasností se obraťte na ekonomicke@skaut.cz

David Palan

Koordinátor pojištění a projektů

Katarína Petránková

finanční manažerka