LESY ČR 2025: Získejte finanční podporu ve výši až 100 % na vybavení své klubovny

Junák – český skaut získal i pro rok 2025 finanční podporu od společnosti Lesy české republiky. Většina těchto prostředků je určena na podporu našich kluboven a základen a vy můžete své žádosti o podporu posílat prostřednictvím skautISu od 1. do 20. září 2025.

Zažádat si můžete o dar na pořízení majetku potřebného pro zajištění volnočasových aktivit dětí a mládeže ve formě vybavení klubovny/​základny ve výši až 100 % (není nutná finanční spoluúčast).

Žádat můžete o dar na tyto položky: 

  • vybavení umožňující navýšení kapacit celoroční činnosti 
  • nábytek do kluboven/​základen
  • kuchyňské vybavení pro velkokapacitní vaření
  • sanita

Pravidla výzvy

Minimální výše žádosti pro jednu OJ je 20 000 Kč, maximální výše je 50 000 Kč.

V případě, že jednotková cena nákupu bude přesahovat 150 000 Kč je nutné přiložit tři cenové nabídky.

Upřednostněny budou žádosti přispívající k navýšení kapacit celoroční činnosti. 

Upřednostněny budou organizační jednotky, které nebyly podpořeny v minulých letech (výzva ČEPS/​LESY)

Uznatelnost nákladů je od 1. 5. 2025 do 31. 12. 2025  

OJ může podat pouze jednu žádost. 

Jak si o dar zažádat?

Žádost lze zaslat prostřednictvím skautISu (v agendě “Dotace” v rámci žádostí typu “LESY - dárcovský program”) a to od 1. 9.  do 20. 9. 2025.

Po uzavření budou projekty vyhodnoceny, výsledek komise se dozvíte do 30. 9. 2025. Projekty odevzdané po 20.9. nebudou zařazeny do hodnocení.

V případě úspěšné žádosti, vám bude zaslán prostřednictvím skautISu v PDF text rozhodnutí o přidělení daru (forma “darovací smlouvy”), který je nutné v systému potvrdit (kliknutím na příslušné tlačítko to musí udělat vedoucí OJ či jeho zástupce).

Jak dar vyúčtovat?

Vyúčtování vůči ústředí proběhne do 1. 12. 2025 opět prostřednictvím skautISu.

V případě nedodržení termínu bude vyžadováno vrácení daru.

Součástí vyúčtování jsou:
  • vyplněné textové vyhodnocení projektu 
  • přiložení fotografie dokončeného projektu, resp. nakoupeného vybavení
  • vyplnění seznamu dokladů či faktur vynaložených na dosažení účelu daru a zároveň nahrání těchto dokladů (foto nebo sken) do skautISu, vč. potvrzení o úhradě jednotlivých faktur a dokladů, není-li tato informace přímou součástí dokladu 
  • vyplnění závěrečného rozpočtu projektu 
  • vždy přiložení účetní sestavy („výsledovka“) projektu 
  • odevzdání vyúčtování potvrzené vedoucím OJ a jedním členem revizní komise

V případě dotazů či nejasností se obraťte na ekonomicke@skaut.cz.

David Palan Koordinátor pojištění a projektů

Katarína Petránková finanční manažerka