Připravte se na prázdniny: Skautská krizová linka vás může podpořit ve složitých situacích

Pobyt na táborech občas provází také nečekané situace v podobě úrazů či situací, jejichž řešení může být náročné. Pokud byste nevěděli, nebo měli pochyby, jak se v takových situacích zachovat, můžete se obrátit na Skautskou krizovou linku. Je pro vás v provozu 24 hodin denně 7 dní v týdnu.

Skautská krizová linka je v provozu nonstop po celý rok a po celý rok je pro vás zajištěna také podpora odborníků z oblasti psychologie, práva či pojištění majetku a zdraví. Určena je především vedoucím oddílů a dalším činovníkům. 

Číslo Skautské krizové linky je 737 205 520.

Uložte si ho do telefonu, ať ho v případě nouze nemusíte nikde hledat.

Stáhněte a vytiskněte si krizovou kartičku, dejte si ji do peněženky nebo jinam, kde bude po ruce. Kartičku jsme také rozesílali spolu s časopisem Skauting.

SKAUT 2021 krizová kartička

Stáhnout

Volejte Skautskou krizovou linku v situacích, kdy si nevíte rady a potřebujete pomoc. 

Během prázdnin s vedoucími táborů například řešíme komplikace, které mohou nastat v důsledku nepřízně počasí – vichřice, přívalové deště. Poskytujeme pak rady týkající se evakuace tábora či škod na majetku. Nebo také rady, jak postupovat při úrazech děti či infekčního onemocnění na táboře. Ve vypjatých situacích je vedoucím schopen také poradit a podpořit je náš psycholog.

Volejte Skautskou krizovou linku i ve všech případech ohrožení dobrého jména skautingu a rizika negativní publicity.

Během telefonátu od vás budeme potřebovat vědět:

  • Že voláte na krizovou linku. („Ahoj, tady Veverka, volám na krizovou linku.“)
  • Co se vám stalo, s čím potřebujete pomoci („Jedno z našich dětí utrpělo úraz hlavy.“)
  • Kde se to stalo, kde se nacházíte. Kdy. („Táboříme 5 km od Poličky. Stalo se to před půl hodinou.“)
  • Jakou pomoc oceníte. („Chci se poradit, jestli mám volat policii.)
  • Z jakého oddílu a střediska jste. („Jsme 7. oddíl Střelka, Nové Město nad Metují.“)
  • Komu máme případně volat, pokud to bude ještě nutné. („Nadiktuju vám číslo na Kubu, ten bude zůstávat tady, já jedu do nemocnice.“)

10 základních bodů: jak jednat, když nastane krize?

  • uklidněte se, nepanikařte
  • poskytněte první pomoc postiženému, buďte mu nablízku
  • oznamte událost středisku a na Skautskou krizovou linku, poraďte se s krizovým operátorem o dalším postupu

po dohodě se střediskem či operátorem:

  • mluvte o události s ostatními dětmi v oddíle, uklidněte je
  • informujte rodiče postiženého – otevřeně, nabídněte pomoc, projednejte další postup
  • informujte rodiče ostatních dětí
  • pokud to vyžaduje situace, informujte policii
  • média sami neoslovujte, konzultujte na Skautské krizové lince a se střediskem. V případě, že vás média sama osloví, než jim dáte konkrétní vyjádření, spojte se nejprve s tiskovou mluvčí organizace Bárou Trojak, tel.: 731 403 647, barbora.trojak@skaut.cz. V nepříjemných situacích za vás komunikaci s médii můžeme převzít.
  • nezapomeňte na sebe a nechte si pomoci profesionálem – na krizové lince zajistíme případnou konzultaci s odborníky z oboru psychologie, práva, pojištění zdraví či majetku a zajistíme vám podporu při řešení krizové situace.
Rozcestník s podrobnějšími informacemi najdete na www.skaut.cz/krize.

Barbora Trojak tisková mluvčí operátorka Skautské krizové linky