Obrok a Národní skautské jamboree budou letos hledat organizátory!

Možná se vám to zdá brzy, protože je to nedávno co předešlé ročníky akcí proběhly, ale není. Příprava velké celostátní akce si žádá nemálo času, letos proto budeme hledat organizátory pro dvě velké akce: Obrok 2027 a Národní skautské Jamboree 2028.

Obě události představují skvělou příležitost pro ty, kteří mají zájem podílet se na organizaci a přípravě celostátních velkých akcí, hledají své místo uplatnění po předání vedení oddílů apod. Nutno říci, že realizace takových projektů vyžaduje hodně času, energie a nadšení.  Jsou to ale akce, na které se nezapomíná. Pokud máte chuť podílet se na těchto velkých skautských setkáních, nepropásněte příležitost stát se součástí jejich realizačního týmu a čtěte dál.

Jak se hledá pořadatelský tým?

K oběma akcím otevřeme výběrové řízení podle Pravidel pro pořádání celostátních a velkých akcí, jakmile Výkonná rada schválí Zadání pro akci. U Obroku očekáváme otevření výběrového řízení do léta, u Národního skautského Jamboree na podzim. Na základě přihlášek vybere a jmenuje Výkonná rada Junáka (VRJ) vedoucího akce. Ten následně pověří jednotlivé členy týmu vedením odpovědných oblastí, které bude třeba pokrýt. Tým se pouští do zpracování Projektu akce, který vychází ze zmíněného Zadání a schvaluje ho Výkonná rada.

A co je třeba zvládnout, umět?

Při výběru organizátorů posuzuje VRJ několik klíčových faktorů. Důraz klademe na skautské i neskautské zkušenosti - schopnost koordinovat velké týmy i složitější procesy, schopnost spolupráce nejen uvnitř svého týmu, schopnost zastupovat zájmy Junáka a naplnit cíle akce. Základním předpokladem je vytvoření core týmu, který si akci vezme za svou a přinese jasnou vizi, jak ji realizovat. Nezapomínáme ani na předchozí zkušenosti s organizováním podobných akcí. To neznamená, že se nemohou hlásit ti, kteří obdobnou zkušenost ještě nemají, obzvlášť u Obroku se chceme snažit o to, aby byla dobrou startovací akcí i pro méně zkušené týmy.

Nebojte se, nezůstanete v tom sami. Stanete se hlavním organizátorských týmem akce, ale budete mít k dispozici podporu Kanceláře ústředí Junáka a Odboru pro velké akce, se kterými budete spolupracovat během celého přípravného procesu.

Pokud se chcete zapojit a postavit se některé z těchto dvou výzev, sledujte oznámení o otevření výběrových řízení tady na zpravodajství a nezapomeňte, že šance na úspěch mají nejen zkušení organizátoři, ale i lidé s velkým nadšením pro věc. Chcete se včas dozvědět o vypsání výběrka? Máte dotazy? Napište e-mail koordinátorce agendy celostátních a velkých akcí Kláře (klara.pittnerova@skaut.cz), nebo Odboru pro velké akce (velkeakce@skaut.cz) a my vám výzvu zašleme hned, jak ji zveřejníme!

Klára Pittnerová, koordinátorka agendy celostátních a velkých akcí