Malá nepozornost připravila o výhody již stovky uživatelů. Nevypadli jste omylem ze Skautské telefonní sítě? Jak to poznat a napravit?

Změna tarifu nebo datového balíčku v Samoobsluze Vodafone vede vyřazení ze Skautské telefonní sítě a k odebrání všech souvisejících výhod (především volání a SMSkování se všemi v STS zdarma). Změny tarifů a dat je potřeba provádět pouze skrze speciální web TAM.JE/ZAMEZMENA.

Do STS jste vstoupili při hromadné migraci z T-Mobile v roce 2021 nebo později skrze objednávku na www.vodafone.cz/​skaut prostřednictvím kódu získaného ve skautISu. Na začátku jste si zvolili jeden z šesti námi nabízených tarifů:

Pokud jste následně potřebovali vaše nastavení změnit, velmi pravděpodobně Vaše první kroky vedly do Samoobsluhy Můj Vodafone. Tam lze provést spoustu dílčích a užitečných nastavení (např. vypnout automatické dokupy dat, zablokovat hlášku o volání do jiné sítě apod.). Ale pozor. Pokud toužíte po jiném množství dostupných dat nebo jiném základním tarifu, nesmíte změnu provést zde. Stejně tak není možné tarif a data měnit na pobočkách operátora. Pokud tak učiníte, získáte podobně vypadající tarif, ale již nebude součástí Skautské telefonní sítě. Vy to nijak snadno nepoznáte. Důsledky ale budou následující.

  • jiné (vyšší) než námi sjednané ceny
  • nebude volání a SMSkování s ostatními čísly v STS zcela zdarma
  • operátor vás nebude reportovat Junáku a nebude vyplácet související finanční podporu skautských aktivit
  • nebudeme vám moci s nastavením v budoucnu pomoci, protože operátor vaše číslo nevede jako "skautské"

Jak dělat změny správně?

Je to jednoduché. Změnu tarifu a změny datových balíčků provádějte vždy pouze na webu tam.je/​zamezmena. Po přihlášení vyberete novou správnou kombinaci tarifu a dat a uložíte.

Jak zjistit, zda jsem ve Skautské telefonní síti?

Snadné to není. V Samoobsluze ani na vyúčtování není na první pohled nic poznat. Pokud to není zřejmé z podezřele vyššího vyúčtování, můžete kontaktovat s dotazem Operátora. Učiňte tak pouze v případě, že jste v minulosti váš tarif nebo data měnili jinak než skrze web tam.je/​zamezmena. Nebo vyčkejte, ozveme se vám.

Vytvořili jsme analytický nástroj, který nám nově bude pravidelně reportovat čísla, která STS z nějakého důvodu opustila. Následně vás kontaktujeme a ověříme, zda se jednalo o záměr, nebo k vyřazení došlo nevědomky, omylem. Během prosince plánujeme takto obvolat každého, kdo za posledních 12 měsíců STS opustil, a ověříme, zda šlo o záměr. V případě, že došlo k vyřazení omylem, pomůžeme s nápravou.

Jak se do STS vrátit?

Je třeba opakovat postup jako při základním vstupu do STS. Tedy:

  1. ve skautISu na kartě služby/​STS získat kód
  2. prostřednictvík kódu se přihlásit na www.vodafone.cz/​skaut
  3. a tam provést objednávku (v tomto případě zvolíte "Stávající Vodafone číslo-tarif"
  4. následně vás operátor kontaktuje, objednávku s vámi osobně projde a potvrdí nebo upraví

S operátorem se pokusíme do budoucna toto neintuitivní řešení upravit. Do té doby, než se to podaří, je třeba si na změny dávat pozor.

STS přijímá nová čísla, novinky v nabídce

STS je i nadále otevřena novým zájemcům. Každý registrovaný skaut má automaticky nárok na zapojení svého čísla a navíc čtyř dalších pro svoji rodinu. Více info je na www.skaut.cz/​sts. V případě dotazů nás kontaktujte na telefony@skaut.cz. Novinkou je možnost získat STS již od dosažení věku 15 let a také dárek v podobě měsíce neomezených dat zdarma pro ty, kdo se k STS připojí v prosinci nebo v lednu. Podrobné informace k obojímu publikujeme v samostatných článcích v nejbližších dnech.

Tomáš Slavík - Fred
vedoucí projektu STS