Hledáš dobrovolnické uplatnění? Staň se grafikem/grafičkou, správcem/správkyní webu nebo PRistou/PRistkou HelpDesku 2023!

Každé dva roky se vedoucí a rady organizačních jednotek setkávají na HelpDesku, kde sdílí své zkušenosti, objevují novinky ve skautském světě a učí se dovednosti, které při své práci plně využijí. Právě pro HelpDesk 2023 hledáme tři dobrovolníky/dobrovolnice, které plně zaučíme: mírně pokročilého grafika/grafičku, začínajícího webmastera/webmasterku a PRistu/PRistku, který/á bude komunikovat jménem akce, plánovat a plnit mediální plán a starat se o dobré jméno akce.

PRista/​PRistka

Oslovení potenciálních i přihlášených účastníků je pro každou skautskou akci zásadní a platí to i v případě HelpDesku. Tvým úkolem bude vhodně oslovit cílovou skupinu, využít správné komunikační kanály a spolupracovat nejen s členy týmu, aby se všechny informace dostaly tam, kam mají. Pomoci Ti může také Hanča, která dosud měla PR HelpDesku na starost.

Co Tě čeká:

  • Plánování, příprava a zajištění obsahu na skautské kanály - sociální sítě (HelpDesk, SkautInfo a další), Zpravodajství, web HelpDesku
  • Psaní textů, komunikace s lidmi, odpovídání na komentáře
  • Podpora ponětí o akci i chodu akce
  • Účast pravidelných porad s šéfkou akce
  • Zčásti svobodnou vůli v nastavení tónu a podoby komunikace
  • Spolupráce s ostatními členy týmu - budou po Tobě chtít obsah, a ty od nich budeš potřebovat získat zadání, vytvořit grafiku nebo vyvěsit info na web

Co Ti můžeme nabídnout:

  • Smysluplnou dobrovolnickou činnost podporující více než 200 vedoucích
  • Seberozvoj v tom, co Tě baví
  • Možnost podívat se na chodu dlouholeté skautské akce

Co bys měl/​a splňovat:

  • Mít zkušenost s propagací nějaké akce (skautské i neskautské)
  • Výhodou je znalost sociálních sítí (zejména Facebook) a skautského Zpravodajství
  • Mít čas a chuť se zapojit od dubna 2022 až do dubna 2023

    • V prvních měsících občasná propagace pro připomenutí akce
    • Začátkem podzimu stupňující se kampaň pro konverzi účastníků
    • Hlavní aktivity budou probíhat po Novém roce - včetně komunikace s účastníky

Grafik/​grafička

Vizuální komunikace je pro HelpDesk jedním z nejdůležitějších způsobů komunikace napříč všemi skautskými kanály. Již několik let využíváme připravené logo v kombinaci s grafickými materiály aktualizovaný pro každý ročník. 

Právě aktualizace materiálů a jejich následná aplikace bude Tvým úkolem, který provedeš pod vedením zkušeného skautského grafika Lukáše, autora dosavadních materiálů.

Co Tě čeká:

  • Nastavení vizuální stránky akce ve spolupráci se skautským grafikem Lukášem - aktualizace stávajících podkladů a materiálů, případná vylepšení
  • Tvorba jednoduchých grafických výstupů na sociální sítě a web
  • Tvorba tiskových i digitálních podkladů na akci (plány, mapky, jmenovky, prezentace, atd.)
  • Další nárazová tvorba, která bude v danou chvíli třeba
  • Obvykle samostatná práce na základě potřeby týmu (obvykle budou zadávat PRista, webmaster/​ka a programový tým), proaktivní přístup vítán

Co Ti můžeme nabídnout:

  • Smysluplnou dobrovolnickou činnost podporující více než 200 vedoucích
  • Seberozvoj v tom, co Tě baví
  • Možnost podívat se na chod dlouholeté skautské akce

Co bys měl/​a splňovat:

  • Umět v profesionálních (či poloprofesionálních) grafických programech jako je Adobe Illustrator, Inkscape apod.
  • Mít za sebou grafiku pro alespoň jednu větší skautskou akci - pozor, výprava se nepočítá ;)
  • Mít čas a chuť se zapojit od dubna 2022 až do dubna 2023

    • První měsíce aktualizace grafických materiálů ve spolupráci s Lukášem a příprava prvních výstupů
    • V létě příprava webové grafiky ve spolupráci se správcem/​správkyní webu
    • Do konce roku spíše drobné výstupy na sociální sítě (obvykle lze připravit najednou) ve spolupráci s PRistou
    • Od začátku roku 2023 příprava postupná příprava tiskových i digitálních podkladů na akci, mj. ve spolupráci s programovým týmem


Správce/​správkyně webu

Aby se účastníci (potenciální i přihlášení) neztratili v záplavě všech informací spojených s HelpDeskem, pro každý ročník připravujeme web akce plný informací. Web je přímo spojen se skautským registračním systémem SRS. Informace obvykle sepisuje programový tým či PRista. 

Tvým úkolem bude web zprovoznit, vizuálně i funkčně odladit, naplnit poskytnutými informacemi, nastavit vše potřebné pro hladký průběh registrace. Případně si říct o chybějící podklady - ať už půjde o grafiku, text nebo důležité rozhodnutí. A neboj, po ruce budeš mít webmastera minulého ročníku, Hanze.

Co Tě čeká:

  • Nastavení a vizuální odladění webu a registrace
  • Pravidelná aktualizace webu na základě nových informací
  • Řešení případných akutních problémů
  • Úzká spolupráce s webmasterem minulého ročníku, Hanzem 
  • Práce na základě zadání PRisty a programového týmu
  • Zadávání grafiky na základě potřeb

Co Ti můžeme nabídnout:

  • Smysluplnou dobrovolnickou činnost podporující více než 200 vedoucích
  • Seberozvoj v tom, co Tě baví
  • Možnost podívat se na chod dlouholeté skautské akce

Co bys měl/​a splňovat:

  • Mít zkušenosti se správou webu
  • Základy HTML a CSS
  • Mít “selský rozum” a aktivně hledat řešení vzniklých problémů
  • Být komunikativní a nebát si říct, pokud Ti něco bude chybět
  • Výhodou je znalost SRS
  • Mít čas a chuť se zapojit od dubna 2022 až do dubna 2023

    • Nyní postupné seznámení se s webem
    • Hlavní práce na obsahu v průběhu léta
    • Na podzim příprava a správa registrace
    • Před akcí doplňování aktuálních informací

Máš zájem o jednu z pozic? Napiš Kačce na helpdesk@skaut.cz a nezapomeň uvést, proč by ses hodil/​a do našeho týmu. :)

Těšíme se na Tvou zprávu, 

Tým HelpDesku 2023