Helpdesk 2025 je za námi

20 stupňů, sluníčko pálí, a na dvoře základní školy v Polné zazní na páteční odpoledne dost nezvyklý zvuk - totiž zaseknutí sekery do špalku. A opravdu to tak je, symbolicky právě tímhle začal Helpdesk, víkendové setkání pro střediskové týmy.

Zatímco organizační tým ještě připravuje prostory, chystá registraci a vybaluje mrkvance, účastníci z celé republiky cestují do Polné, města s bohatou historií a velkou skautskou komunitou. Jejich počet se nakonec zastaví na čísle 180, doplněno o lektory a organizační tým je Polná na začátku dubna téměř o 300 lidí větší. 

Prostory školy, kina, lidového domu i zámku jsou ale na takové počty připraveny, a tak když v pátek v půl deváté začíná první společný program, je kinosál příjemně zaplněný. Atmosféra je přátelská a veselá, uvítání i celý večer věnovaný proměně vzdělávání se nese v podobném duchu. Mukóki s Maverickem umí účastníky trefnými otázkami zvednout ze sedadel. Závěrečným potleskem ale večer nekončí, protože jsou k dispozici deskovky, u skautské klubovny hoří oheň a zní odtamtud kytary a vůbec je ze všech stran slyšet dobrá zábava. 

Pro koho není noční ponocování, může hned za brzkého rána vyrazit v rámci doprovodného programu se otužovat do rybníka, zacvičit si jógu nebo vyběhnout na Jiříkův kámen. Už v půl deváté ale začínají první bloky vzdělávacích programů, které si všichni účastníci vybrali dopředu podle toho, co je ve středisku zrovna pálí. A protože je v každém bloku na výběr z 10 programů, hodí se se v týmu rozdělit a pokrýt tak co nejvíc témat. 

A že je nabídka opravdu pestrá - od tipů na stavbu nové klubovny, přes hospodářská témata až k personalistice a osobním rozvoji. O to, aby nikomu nedošla při tak nabitém programu energie, se starají speciální helpdeskové kavárny s velkým množstvím dobrot - upřímně mám pocit, že na tuhle akci pekla celá Polná a že jsou tam samé vynikající pekařky. S koláčkem a kávou si pak mohli účastníci procházet stánky jednotlivých odborů, navštívit prodejnu JUN nebo se odreagovat u deskovek, kaligrafie nebo komiksů. 

Sobotní večer patří Strategii 2030, všichni přítomní se seznamují s klíčovými tématy prostřednictvím jejich garantů a potom si mohou podle svých preferencí vybrat téma, která ve svém střediskovém týmu proberou. “Pro náš tým byl asi nejpřínosnější program k vizi 2030, odpověděli jsme si na spoustu otázek”, potvrzuje Tereza Orosová - Čiky, že se i poslední večer povedl. 

Byť by se po náročné sobotě chtělo jistě mnohým jen odpočívat, i neděle nabízela zajímavý program. Střediskové týmy se společně potkaly po jednotlivých krajích, aby se seznámily a sdílely svoje nápady i starosti. O chvíli později pak bylo možné využít i patronské setkání na konzultaci a rozvíjení střediskových nápadů. Závěrečné rozloučení v Lidovém domě udělalo poslední tečku za akcí, která měla příjemnou atmosféru a účastníci si z ní snad odvezli (kromě památečních ponožek s mrkví) co nejvíc energie nápadů do svých středisek. Obrovský dík patří organizátorům ze střediska Parkán Polná, kteří se role hostitelů ujali s péči a velkým nasazením a díky nim se všichni mohli na Helpdesku cítit jako doma. Stejně tak si moc vážíme pomocí lektorů, patronů a užšího týmu, kteří zajistili, že byl na akci skvělý program a všechno běželo jak má. 

Na viděnou na HELPDESKU 2027!

Za tým Helpdesku 

Káťa Zavřelová