Dárcovský program na vybavení kluboven a základen či investice [Příjem žádostí byl ukončen]

Junák – český skaut obdržel v letošním roce finanční podporu od společností ČEPS a Lesy ČR. Velká část těchto prostředků je určena na podporu našich kluboven a základen. V rámci této průběžné výzvy můžete až do 30. září 2024 zasílat své žádosti na financování vybavení, či rozvojové investiční záměry.

EDIT 10. 9. 2024: Finanční prostředky jsou aktuálně vyčerpány a příjem žádostí byl ukončen.

Vypisujeme výzvu pro naše organizační jednotky na pořízení (obměnu) vybavení, či investiční akce na základnách / klubovnách až ve 100% výši. 

Celková alokace činí 1 400 000,- Kč.

V rámci výzvy můžete požádat o dar na financování:

  • pořízení (obměnu) vybavení kluboven / základen (sanita, kuchyňské vybavení, matrace, technologie pro snadnější správu apod.),
  • investičního záměru (drobné rekonstrukce nebo rozvojové investice).

Žádat mohou “základny/​klubovny”, kde se konají vzdělávací akce Junáka - českého skauta, nebo slouží jako ubytování oddílům o kapacitě alespoň 20 osob. 

Pravidla výzvy

  • minimální výše žádosti 20 000,- Kč, maximální 100 000,- Kč
  • výše podpory až 100% (tzn. není nutná finanční spoluúčast)
  • upřednostněny budou projekty:

    • se zásadním dopadem na zlepšení stavu základny, jejího vybavení a zpřístupnění základen ubytovaným skupinám, či pro konání vzdělávacích akcí
    • v žádosti bude kvalitně popsán záměr projektu
    • jednotek, které v uplynulých letech neobdržely žádnou jinou dotační podporu
    • které nelze hradit z jiných dostupných dotačních titulů
  • podmínkou přidělení daru je dostupná nabídka ubytování na základně/klubovně skautským skupinám (prokazuje se záznamem v databázi skaut.cz/​zakladny; objekty, které se teprve dokončují, splní podmínku zápisem do databáze hned, jak to bude možné)
  • uznatelnost nákladů je od 1. 4. 2024 - 31. 10. 2024

Jak si o dar zažádat?

Svou žádost odešlete prostřednictvím formuláře nejpozději do 30. 9. 2024.

Žádosti budou vyhodnocovány průběžně až do vyčerpání přidělené alokace. Neúspěšné žádosti budou zařazeny do zásobníku aktivit a budeme se je snažit zařadit do dalších výzev. 

Jak dar vyúčtovat?

  • vyúčtování zašlete na e-mailovou adresu ekonomicke@skaut.cz do 15.11.2024
  • součástí vyúčtování budou:

    • soupis nákladů
    • fotografie nakoupeného vybavení / provedené investice (ve stavu před a po, ideálně s dětmi a jeho využitím; fotografie budou součástí souhrnné závěrečné zprávy a předány dárci)
    • je nutné předložit tři cenové nabídky na zhotovení prací/pořízeného vybavení a zprávu o výběrovém řízení (např. zápis ze střediskové rady) v případě, že celková hodnota (podpořená darem) bude přesahovat 150 000 Kč
    • kopie dokladů zakoupeného vybavení / provedených prací v rámci investic (případně jiný doklad zakoupeného vybavení; bude předloženo dárci)
    • potvrzení o úhradě faktury nebo jiného obdobného dokladu, není-li součástí tohoto dokladu

V případě dotazů či nejasností se obraťte na ekonomicke@skaut.cz

Jan Mesl - Mýval

manažer pro oblast nemovitostí

Katarína Petránková

finanční manažerka