Aktualizace - výběrové řízení Obrok 2024

Obrok je celostátní akce pro rovery a rangers, která se pravidelně koná každé 2 roky. Z důvodu pandemie byla v roce 2021 zrušena a další nás čeká v roce 2024. Hledáme vedoucí/ho Obroku 2024, která/ý nám pomůže ukázat krásy roveringu více než tisícovce účastníků.

Výkonná rada v minulosti schválila zadání Obroku 2023 a otevřela výběrové řízení, do kterého se bohužel nikdo nepřihlásil. Na základě toho následně rozhodla Výkonná rada o přesunutí akce na rok 2024.

Výběrové řízení na tým je stále otevřené a hledáme tým podle původního zadání. Výběrové řízení plánujeme 30.11. 2022 uzavřít a podle situace s přihlášenými týmy rozhodnout o konání/nekonání Obroku 2024.

Máš-li zájem o vedení Obroku 2024, podívej se na aktualizované výběrové řízení níže:

Obrok je akce pořádaná standardně jednou za 2 roky v jarních měsících a jde o největší setkání roverů a rangers v ČR. Obrok se pořádá pravidelně od roku 2000 ve 2-3 letých intervalech. Snahou organizace je interval jednou za dva roky. Poslední Obrok se uskutečnil v roce 2019 u Konopiště. Obrok 2021 byl z důvodu pandemie koronaviru zrušen, další se bude konat na jaře 2024. Na tento ročník je vypsáno výběrové řízení na vedoucí/ho organizačního týmu.

Cíle Obroku 2024:

  • Roveři a rangers si na Obroku zažijí roverský program postavený na aktuálních metodických materiálech.
  • Všechny tři druhy služby budou v programu rovnoměrně zastoupeny.
  • Účastníci v rámci akce porozumí významu jednotlivých služeb.
  • Účastníkům budou představeny možnosti uplatnění a seberealizace v Junáku – českém skautu (role vůdcovské, vzdělavatelské, organizační apod.).
  • Účastníci si odnesou konkrétní inspiraci pro RS činnost od ostatních účastníků.

Cíle akce může tým upřesnit/​doplnit po domluvě s odpovědným zpravodajem.

Nabídku podpory od ústředí a odborů VRJ pro budoucí tým nalezneš v Podpora a požadavky ústředí pro VELKÉ akce. Nemusíš se bát naplno ji s týmem využít! Programový tým a Roverský odbor (RO) nabízí specifikou programovou podporu a konzultaci k cílům akce. Otevřená je i možnost setkání potenciálních týmů s RO (ro@skaut.cz ) ještě před podáním přihlášky i v průběhu příprav. Stejně tak je možné se s obecnými otázkami a žádostmi o konzultace obrátit na Odbor velkých akcí (OVA – velkeakce@skaut.cz).

Podrobné informace a celé zadání akce s požadavky na tým, harmonogramem, cíli i vizí akce je zde: Zadání Obroku 2024 (zadání je pro Obrok 2023, ale z důvodu nepřihlášení týmu se adekvátně mění na rok 2024).

Přihlášku, obsahující identifikaci kandidáta a odpověď na otázky níže, je potřeba zaslat nejpozději do 30. listopadu 2022 na adresu vojtech.olbrecht@skaut.cz. Je možno přiložit i základ projektu akce, který shrne základní představu o organizování.

Těšíme se na tvou zprávu!

Vojtěch Olbrecht – Fišer 
zahraniční zpravodaj Výkonné rady Junáka – českého skauta

Otázky pro přihlášku:

  1. Identifikace kandidáta: jméno, příjmení, přezdívka, kontakt (tel, email), středisko.
  2. Jaké jsou Tvé zkušenosti s vedením týmu nebo větší akce?
  3. Zúčastnil/​a ses někdy velké skautské akce, nebo ses podílel/​a na jejím organizování (jaké)?
  4. Popiš prosím svou motivaci, proč se chceš ucházet o pozici vedoucí/ho Obroku 2024.
  5. Popiš jak by jsi chtěl/​a pracovat s cíli a naplňovat vizi Obroku 2024? Jsou nějaké další cíle, které by jsi případně chtěl/​a doplnit? 
  6. Jaká je Tvá představa fungování týmu Obroku 2024? Představ nám své nápady, jak chceš docílit efektivního fungování týmu.
  7. Pokud už máš nějakou představu o složení organizačního týmu akce a jeho fungování, popiš nám ji, prosím. (Na uvedené osoby, prosím, případně uveď kontakty.) 
  8. Pokud bys nebyl/​a vybrán/​a vedoucí/m Obroku 2024, chtěl/​a by ses podílet na organizaci i v jiné funkci (jaké)?